Aktuálně

Seznam Zprávy | Vývoj eCommerce v období COVID-19

Oliver Sálus ze Seznam Zprávy vyzpovídal v rozhovoru Jana Laštůvku (Lemonero CEO) ohledně vývoje eCommerce v obdoví COVID-19. Celý článek naleznete zde.

The impact of Covid-19 on eCommerce

[ENG] Data is the basis of good decision making, and today’s turbulent time demands it more than ever. Therefore, we have decided to help through what we do best and prepared this study. Every day we bring the current data about the events in CEE eCommerce so that e-shops, carriers and other key players in eCommerce have the right information for their decision making.

Odkaz na článek zde.

Aspen Young Leaders helping in the current crisis!

[ENG] Jan Laštůvka is one of the founders of the Czech start-up MonkeyData, which developed a software for e-commerce analytics. In the times of quarantine, it became obvious that the only chance for many shops to survive is to have an e-shop, and MonkeyData thus created the largest study in the Czech Republic on the influence of COVID19 on e-commerce to allow businesses to make decisions based on data.

Odkaz na článek zde.

E-commerce a COVID-19

E-commerce je stabilní odvětví a dlouhodobě vykazuje nárůst tržeb, který je nyní navíc značně akcelerován událostmi ohledně Covid-19.

Odkaz na článek zde.

ČT24 | Fungování e-shopů za nouzového stavu v období COVID-19

Jak si vedou jednotlivé e-shopy, kterým e-shopům se teď daří a kterým ne a z jakého důvodu? Změní pandemie koronaviru chování spotřebitelů? Ohledně těchto dotazů vyzpovídal Jiří Václavek (Česká televize ČT24) Jana Laštůvku (Lemonero CEO).

Mladý podnikatel | Stav e-commerce, ohrožené segmenty, doporučení pro e-shopy v obdoví COVID-19

Česká e-commerce je momentálně poměrně rozdělená. V době oandemie koronaviruněkterým e-shopům doslova dramaticky roste počet objednávek, jiné e-shopy ale balancují na hranici existence. O stavu celého trhu hovořili Jiří Rostecký (Mladý podnikatel.cz) a Jan Laštůvka (Lemonero CEO).

Aktuální stav eCommerce v ČR

Zobrazit
Skrýt

E-commerce je stabilní odvětví a dlouhodobě vykazuje nárůst tržeb, který je nyní navíc značně akcelerován událostmi ohledně Covid-19. V Q1 2020 pozorujeme výrazné přesuny nákupů mezi jednotlivými odvětvími.

Meziroční srovnání obratu vykazuje za poslední roky stejný trend, pouze v březnu 2020 můžeme pozorovat skokové nárůsty, které přímo korelují s vydanými vládními opatřeními.

Největší nárůst tržeb dle odvětví v Q1 2020 vs Q1 2019 zaznamenal segment Zdraví (+203,56 %), Stavebniny (+109,47 %), Dětské zboží (+97,71 %) a Drogerie (+124,19 %).

Výrazný meziroční pokles růstu tržeb dle odvětví v období Q1 2020 vs Q1 2019 v porovnání s Q1 2019 vs Q1 2018 zaznamenal segment Zahrada, Oblečení a móda a Kancelář, dílna, sklad. U posledně jmenovaného segmentu (Kancelář, dílna, sklad) hovoříme dokonce o propadu tržeb v období Q1 2020 vs Q1 2019.